Label 1

Why do we pay zakat

Why do we pay zakat? 

zakat

 Why do we pay zakat? well the zakat is known has been accompanied with Quran more than 10x when Allah orders the pray He also orders zakat we see that it is definitely important but understanding when we look at this beautiful verse of the Quran chapter #9 first number 100 and three were Allah tells Muhammad to take from their wealth as a means of purification for them and causing them to increase and pray for them for really your prayer serves as a reassurance for them.

 And Allah is the all-hearing and all-knowing let's look at this verse real quick and it will really explain to us why we pay zakat, at first he tells Mohammed to take from their wealth so this is an order which shows and exemplifies and implies that it is obligatory, it's obligatory it shows the importance of doing that action so take from their wealth that which is surplus.

 Islam considers that which is surplus as wealth and that's important because many times we will think that such as our income tax it takes from our yearly earnings but Islam takes from your yearly surplus that what you need to survive is yours but that which is Surplus, that is set for a lunar year that is what you give from your wealth and that's considered well.

 so Allah tells Muhammad peace and blessings be upon him, to take from the wealth of the people that were around him as a means of purification that's the first thing when you gives zakat as we learn linguistically means purification and Islamically or technically it is a purification of your money, because if there is a surplus that money or that amount is really not even yours when we understand the concept of Allah in Al-Rozak it provides which one of his names throughout the Quran, He provided and gave that to you and he wants you to give back as a means of purification just as you would prune a tree and take off dead leaves from a tree or you would have to cut off a part of the tree in order for it to grow and flourish and go beyond that the shape and size that it was to help you and help others this exact concept with Zakat

 So it means purification and increases. the prophet peace and blessings are upon on him said that charity does not decrease one's money, when we are doing an act of worship for Allah, we cannot only rely on the attachment as we pray five times a day it is detaching in relying on the intangible things that we cannot see in touch so when we look at zakat yes we give from our belongings but we should have in our hearts and know that if I give for Allah, number one Allah going to provide for us and when We do that he will cause an increase for us. 

when you invest in something when you invest you want to see the return you're expecting a return it's the same concept but on a much greater spiritual level when you give to someone that's in need for the sake of Allah which is an exemplification of your spirituality Allah will increase in that money and even increase. you never realize whatever he wills and that which is better for you.

Then he says take from their money take from their money as it means an increase in purification for them and pray for them as a Prophet Muhammad peace and blessings are upon on him when he would take the zakat from the people that were eligible, you would pray for them and ask Allah to increase him and to place in their Barakah, this word is very important the word Barakah means blessing, blessing what is it really mean, it is the attribute of God to descend upon the things, so if I ask God to bless you I'm asking on his name to protect you to honor you to keep you away from any sicknesses or anything that's in harmful so when the prophet prays for them to be blessed for them this is definitely purification and increase and then He says Allah is the all-hearing the all-knowing Allah is all-knowing of what you do and he is all hearing of what you say. 

So, when we are looking at why we give zakat we have to remember that it is primarily because Allah told us to and Allah is the all-knowing and all hearing we have to remember that relationship that we have with Allah when it comes to giving to what giving back and what he has given you.

 

 

Mengapa kita membayar zakat?

Mengapa kita membayar zakat? nah zakat diketahui telah disertai dengan Al Quran lebih dari 10x ketika Allah memerintahkan shalat Dia juga memerintahkan zakat kita melihat bahwa itu pasti penting tetapi pemahaman ketika kita melihat ayat indah dari Al Quran surah # 9 pertama nomor 100 dan tiga itu Allah memberitahu Muhammad ambilah dari kekayaan mereka sebagai sarana pemurnian bagi mereka dan menyebabkan mereka meningkat dan berdoa untuk mereka karena benar-benar doa Anda berfungsi sebagai jaminan bagi mereka.

 Dan Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui mari kita lihat ayat ini dengan cepat dan itu akan menjelaskan kepada kita mengapa kita membayar zakat, pada awalnya dia menyuruh Muhammad untuk mengambil dari kekayaan mereka jadi ini adalah perintah yang menunjukkan dan mencontohkan dan menyiratkan bahwa itu wajib, itu wajib itu menunjukkan pentingnya melakukan tindakan itu sehingga mengambil dari kekayaan mereka apa yang berlebih.

Islam menganggap apa yang surplus sebagai kekayaan dan itu penting karena sering kali kita akan berpikir bahwa seperti pajak penghasilan kita, itu diambil dari pendapatan tahunan kita, tetapi Islam mengambil dari surplus tahunan Anda bahwa apa yang Anda butuhkan untuk bertahan hidup adalah milik Anda, tetapi itu adalah Surplus. , yang ditetapkan untuk tahun lunar, itulah yang Anda berikan dari kekayaan Anda dan itu dianggap baik.

maka Allah berpesan kepada Muhammad Shallallahu 'alaihi wa sallam, untuk mengambil dari kekayaan orang-orang yang ada di sekitarnya sebagai sarana bersuci itulah hal yang pertama kali Anda beri zakat sebagaimana yang kita pelajari secara linguistik berarti bersuci dan secara islami atau secara teknis itu adalah penyucian uang Anda, karena jika ada kelebihan uang atau jumlah itu sebenarnya bukan milik Anda ketika kita memahami konsep Allah dalam Al-Rozak, ia memberikan yang salah satu namanya di seluruh Al-Qur'an, Dia memberikan dan memberikannya kepada Anda dan dia ingin Anda memberi kembali sebagai sarana pemurnian sama seperti Anda akan memangkas pohon dan mengambil daun mati dari pohon atau Anda harus memotong bagian dari pohon agar tumbuh dan berkembang dan pergi di luar itu bentuk dan ukuran yang itu untuk membantu Anda dan membantu orang lain konsep yang tepat ini dengan Zakat.

Jadi itu berarti pemurnian dan peningkatan. Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda bahwa sedekah tidak mengurangi harta seseorang, ketika kita melakukan suatu ibadah karena Allah, kita tidak bisa hanya mengandalkan keterikatan seperti kita berdoa lima kali sehari itu melepaskan mengandalkan pada hal-hal tidak berwujud yang tidak dapat kita lihat berhubungan sehingga ketika kita melihat zakat ya kita memberi dari barang-barang kita tetapi kita harus memiliki hati kita dan tahu bahwa jika saya memberi untuk Allah, nomor satu Allah akan menyediakan bagi kita dan ketika Kita melakukan itu dia akan menyebabkan peningkatan bagi kami.

ketika Anda berinvestasi dalam sesuatu ketika Anda berinvestasi Anda ingin melihat pengembalian Anda mengharapkan pengembalian itu konsep yang sama tetapi pada tingkat spiritual yang jauh lebih besar ketika Anda memberi kepada seseorang yang membutuhkan demi Allah yang merupakan contoh dari Anda spiritualitas Allah akan meningkat dalam uang itu dan bahkan meningkat. kamu tidak pernah menikmati apa pun yang dia kehendaki dan apa yang lebih baik bagimu.

Kemudian dia mengatakan ambillah dari uang mereka, ambillah dari uang mereka karena itu berarti peningkatan pemurnian bagi mereka dan doakan mereka sebagai Nabi Muhammad saw ketika dia akan mengambil zakat dari orang-orang yang memenuhi syarat, Anda akan berdoa untuk mereka dan meminta Allah untuk meningkatkan dia dan menempatkan di Barakah mereka, kata ini sangat penting kata Barakah berarti berkah, berkah apa artinya sebenarnya, itu adalah atribut Tuhan untuk turun ke atas sesuatu, jadi jika saya memohon kepada tuhan untuk memberkatimu aku memohon atas nama-Nya untuk melindungimu untuk menghormatimu untuk menjauhkanmu dari penyakit atau apa pun yang berbahaya sehingga ketika, nabi berdoa agar mereka diberkati untuk mereka ini pasti pemurnian dan peningkatan dan kemudian Dia berkata bahwa Allah Maha Mendengar. Maha Mengetahui Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan dan Dia Maha Mendengar apa yang kamu katakan.

Jadi, ketika kita melihat mengapa kita memberi zakat, kita harus ingat bahwa itu terutama karena Allah menyuruh kita dan Allah Maha Mengetahui dan Maha Mendengar kita harus mengingat hubungan yang kita miliki dengan Allah dalam hal memberi untuk apa memberi kembali dan apa yang telah dia berikan kepada Anda.

1 Response to "Why do we pay zakat"

  1. It was the primary U.S. sportsbook to supply the very fashionable “Same Game Parlay” and the copycats simply haven't matched it in operate. Alongside the second and third choices on this listing, it is the first to supply player props each week for the NFL and different contests. The apps can be found for each iOS and Android units and provide a top-notch user 카지노사이트 expertise.

    BalasHapus